עודף ויטמין די

שלום
לפני חודשיים וחצי עשיתי בדיקת דם ויטמין די יצא 67.2 mnoi\l אחרי התחלתי לקחת 105 טיפות שבועיות מבקבוק של 200 יב"ל במשך חודשיים וחצי על פי המלצה של נתורופת לאיזון סוכר בדם האם סביר להניח שהגעתי למצב של עודף ויטמין די כי בזמן האחרון יש לי ריבוי במתן שתן שזה אחד התסמינים לעודף סידן בדם אשר נגרם מעודף של ויטמין

.

שלום לך,

המינון שהזכרת אינו רעיל (3000 יחב"ל ליום בממוצע). בכל אופן, לדעתי לא היה צורך במינון כזה. היעזר במחשבון ויטמין D כדי להעריך את המינון הנדרש.

כדי להוריד את רמת הויטמין אפשר להמנע מנטילה למשך שבועיים ולאחר מכן לקחת מינון סביר.

גדי

מהן הסכנות של עודף ויטמין D

מהן הסכנות של עודף ויטמין D
תודה.

עודף ויטמין D

התוצאה העיקרית של עודף ויטמין D היא הצטברות של סידן בדם אשר יכולה לגרום בחילה והקאות, חולשה, ומתן שתן בתכיפות. הסימפטומים עלולים להתקדם לכאב בעצמות ובעיות בכליות, כגון היווצרות אבנים סידן. מקור: Vitamin D toxicity

אני יכול לציין שכדי להגיע למצב של עודף ויטמין D, לפי פרופ' צופיה איש שלום מתוך המאמר חשיבותו של ויטמין D לבריאות העצם  :"מנה יומית של 50000  יחידות עלולה לגרום להרעלה אם תלקח ברצף במשך מספר שבועות." 

 

גדי