ויטמין D במזון

.

שלום לך,

אני מציע שלא לנסות להגיע לרמת ויטמין D ע"י צריכה במזון כי אפילו דגי סלמון הנחשבים כאחד המקורות העשירים ביותר לויטמין "חשודים" בכמות לא מספקת מפני שאיננו יודעים באיזה סביבה גדלו ומה הייתה תזונתם. אחד המחקרים מראה שבדגי סלמון המגודלים בחוות גידול יש רק 25% מהכמות של ויטמין D באלו הגדלים בטבע. כמו כן, יש הבדלים משמעותיים בין זנים שונים של הסלמון.

הדרך הטבעית לייצור ויטמין D בגוף היא חשיפה מספקת לשמש. ומי שחושש מחשיפה לשמש עליו לקחת את הויטמין כתוסף. ניתן לקחת בטיפות או בטבליות לפי מה שנוח.

גדי

האם ממש אין

האם ממש אין אפשרות לקבל ויטמין D ממזון?

.

שלום לך,

אין אפשרות מעשית לקבל מספיק ויטמין D במזון. צריך למשל לשתות הרבה ליטרים של חלב מועשר בויטמין d כדי לקבל את הכמות המספקת, או לאכול כל יום מנות גדולות מאד של דגי סלמון או דגי הרינג כדי לקבל מספיק ויטמין D במזון.

הכי פשוט זה לקחת בטיפות או קפסולות.

גדי