כאבי עצמות - חוסר ויטמין די

שלום
יש לי בזמן האחרון חולשה וכאבי עצמות במספר מקומות בגוף.
בבדיקת דם כלליות שנתנה רופאת המשפחה, יצא חריג - ויטמין די - 10
השאלה שלי - האם מחסור כזה בויטמין די יכול לגרום לתופעה של כאבים מפושטים בעצמות?
תודה

.

שלום לך

במאמר Signs and Symptoms of Vitamin D Deficiency מציינים שאחד הסימפטומים לחוסר ויטמין D הוא כאבי עצמות. אני מציע לבצע המשך בירור עם הרופא ובדיקות נוספות (כגון צפיפות עצם). אביא כאן את תרגום גוגל לקטע הרלוונטי מתוך המאמר.

" 3. כאבי עצם וגב

ויטמין D מסייע בשמירה על בריאות העצם במספר דרכים.
ראשית, זה משפר את ספיגת הסידן בגופך.
כאבי עצם וכאבי גב תחתון עשויים להיות סימנים לרמות ויטמין D לא מספיקות בדם.
מחקרים תצפיתיים גדולים מצאו קשר בין מחסור לכאבי גב תחתון כרוניים (15Trusted Source, 16Trusted Source, 17Trusted Source).
מחקר אחד בדק את הקשר בין רמות ויטמין D וכאבי גב אצל יותר מ 9,000 נשים מבוגרות.
החוקרים מצאו כי בעלי הסובלים ממחסור היו בעלי סיכוי גבוה יותר לסבול מכאבי גב, כולל כאבי גב עזים שהגבילו את פעילותם היומית (17Trusted Source).
במחקר מבוקר אחד, אנשים עם מחסור בוויטמין D היו בעלי סיכוי כמעט פי שניים לכאבי עצמות ברגליים, בצלעות או במפרקים בהשוואה לאנשים עם רמות דם בטווח הרגיל (18Trusted Source).
סיכום
רמות נמוכות בדם של ויטמין D עשויות להיות גורם או גורם תורם לכאבי עצמות וכאבי גב תחתון."

גדי

תודה גדי על

תודה גדי על המענה.

האם רמה של 10 נ"ג מחייבת לקיחת טיפות ויטמין?
עד כמה זה חמור תוצאה שכזו?
ושאלה אחרונה - נניח ולקחתי במשך 3 חודשים והגעתי לרמה תקינה, במידה ולא אמשיך לקחת הרמה תרד שוב לכשהייתה קודם לכן?.

שוב תודה לך.

.

שלום לך,

תחילה אסביר.

הבדיקה הסטנדרטית של ויטמין D היא  (Vitamin D 25 (OH. את הרמה  מודדים ביחידות ng/ml או nmol/l (בתלות בקופת החולים. מעין "סרגלים" שונים). כך או אחרת, רמה של 10nmol/l או 10ng/ml הן נמוכות מאד בשני ה"סרגלים" ומצריכות תיקון ע"י נטילה דרך הפה.

את התשובות להמשך שאלותיך ופירוט את/ה יכול/ה לקרוא בדף  מחשבון ויטמין D. במידה ותעלינה שאלות נוספות, לאחר העיון בדף המחשבון , אשמח לענות.

גדי

תודה רבה

תודה רבה לך.
במידה ואני מגיע לרמה תקינה של ויטמין - האם חשיפה לשמש מספר פעמים בשבוע (מה שלא הורגלתי לעשות עד כה) יכולה "לשמור" על הרמה התקינה שאליה הגעתי? כלומר במקום להמשיך ולקחת תוספי ויטמין?
תודה!

.

שלום לך,

אם לא הורגלת לחשיפה לשמש עד עתה, אני לא מציע לך להתחיל בכך עכשיו. בכל אופן אם בדעתך לעשות זאת, היוועץ עם רופא עור תחילה.

מאחר ואין "מתמטיקה" מדוייקת של לויטמין D ובפרט אין לגבי חשיפה לשמש, אני מציע לבצע את ההשלמה עם תוסף (טיפות או קפסולות). גם לאחר הגעה לערך מטרה יש להמשיך ולצרוך את הויטמין באופן קבוע כי הגוף משתמש בו באופן קבוע.

בכל מקרה, במצב כזה של חוסר, חשוב שתפנה לרופא.

גדי