סיבות למחסור בויטמין די

שלום גדי.

תודה על האתר ועל כל התשובות המפורטות והסבלניות בפורום.
מה שלא הצלחתי למצוא תשובה עבורו (וסליחה אם לא חיפשתי מספיק טוב), זו הסיבה למחסור בויטמין-
בבדיקת דם נמדד אצלי ערך של כ19 נ"ג למ"ל, הרופא הציע לי לקנות כדורי תוסף ויטמין ולקחת שניים ביום, אבל לא ניסה לחשוב או לשאול על הסיבה למחסור.
העור שלי בהיר ואני הולכת ברגל כל יום בשמש, ללא קרם הגנה.
יש לך רעיון מה כדאי לבדוק כסיבה למחסור?
שאלה נוספת-
אני מבינה שזמן ההתייצבות של רמת הויטמין הוא חודשיים-שלושה מתחילת נטילת התוסף. יש הערכה לזמן שיקח ל"תופעות לואי" של החסר לחלוף? (מן הסתם זה תלוי בתופעות. מה ידוע לגבי התופעות השונות?).

תודה רבה,
אורית.

.

שלום אורית,

המצב שלך מספק סיבה מצוינת מדוע כל אדם  צריך לבצע בדיקת ויטמין די. אין אף "פוליסת ביטוח" שמבטיחה שרמת ויטמין די של אדם היא תקינה. יש "נוסחאות אצבע" והערכות. ראי את הטבלאות במאמר כמה ויטמין D צריך לקבל. מדובר על זמני חשיפה בצהריים של פנים, זרועות ורגליים. מסקרן אותי אם את עומדת בזמנים אלה בחשיפה כזאת ולמרות זאת את בחוסר. אודה לך אם תפרטי את מה שכתבת "ואני הולכת ברגל כל יום בשמש, ללא קרם הגנה."

בכל אופן, על פי נוסחת אצבע את צריכה לקחת כ-1300 יח'. עם בוא הסתיו/חורף, סביר שרמת הויטמין אצלך תרד. לכן כדי שלא לשבת על נקודת המינימום (32ng/ml) ולקיחה בחשבון את המחסור הצפוי, אני מציע שתקחי 2000 יח' ליום.

כדי למנוע הישנות מצס של חוסר ויטמין D יש להתמיד בצריכת הויטמין ובבדיקות תקופתיות כדי לכוון את המינון הנדרש.

אם אכן החוסר בויטמין הוא הגורם לסימפטומים (כאבי עצמות ושרירים) אצלך, הם צריכים לעבור במקביל לעלייה ברמת הויטמין.

גדי

הגורם לחוסר בויטמין D, חוסר בויטמין D ובעיות שינה ?

שלום, ראשית מהתשובה לא הבנתי את הסיבה למחסור בויטמין, מה הוא התהליך והאם יתכן שמשהו בתהליך היווצרות הויטמין משתבש עם הזמן ? האם הגורמים האלה ידועים ??
האם יש קשר כלשהו בין חוסר בויטמין D ואיכות השינה או גם קשר בין החוסר ליכולת להירדם ? תודה.

.

שלום saletta,

כתבת "העור שלי בהיר ואני הולכת ברגל כל יום בשמש, ללא קרם הגנה".

ייצור הויטמין תלוי גם בגיל, בשעת החשיפה (צריך בשעות הצהריים), משקל הגוף, שטח האיזור החשוף (פנים, ידיים, רגליים). אין מתמטיקה מדוייקת לייצור הויטמין. אנא בדקי אם זמני החשיפה שלך ואזורי החשיפה (פנים, ידיים רגליים) הם בשעות הצהריים ותואמים את הטבלה שבמאמר כמה ויטמין D צריך לקבל.

גדי