טבליות סידן עם ויטמין D3

שלום,

אני בשנות ה-30, בעקבות רמת ויטמין D של 7ng/ml, נרשמו לי טבליות סידן עם 400 יב"ל ויטמין D3 ליום (רמת הסידן לא נבדקה אך משקלי ירוד), למשך 3 חדשים. יש להפריד כשעתיים בין צריכת הטבלית לבין צריכת מוצרי חלב, וכן לבין תרופות אחרות שגם הן מתנגשות עם מוצרי חלב, כך שאוכל לצרוך חלב מקסימום בארוחה אחת ביום. יש לי מס' שאלות:
1. מה זה D3 בדיוק? יש הבדלים בין סוגים שונים של הויטמין ?
2. האם צריכה כזו מספיקה, במיוחד לאור הירידה בצריכת חלב?
3. האם יש מוצרי חלב שהם עדיפים מבחינת תכולת הויטמין וזמינותו?
4. האם תחליפי חלב בעלי תכולת סידן גבוהה גם הם בעייתיים?
5. לאיזו רמה ריאלי לצפות לאחר 3 חדשים של נטילת התוסף?
6. האם יש קשר בין בריאות השיער לבין ויטמין D ?

תודה רבה!

.

שלום לך,

הנה תשובות לפי מספרי השאלות:

1. ויטמין D3 הוא הסוג שנוצר בעור בזמן חשיפה לשמש. קיימים מספר מחקרים שמראים שהוא יעיל יותר מויטמין D2 (ויטמין D ממקור צמחי) אך מחקרים אחרים מראים יעילות זהה.  בכל אופן, ויטמין D3 הוא זה שנמכר בדרך כלל כתוסף.

2. 400 יב"ל ליום לא יספיקו להביא את רמת ויטמין D שלך לנורמה. השתמשי במחשבון ויטמין D

3. מוצרי החלב המועשרים בויטמין D מכילים כמויות זעומות יחסית של הויטמין. כדוגמה, יש לשתות יותר מליטר חלב ליום כדי להגיע ל-400 יב"ל.

4. לא ידוע לי על בעיה של ספיגת הויטמין עם חלב או מוצרים אחרים המכילים סידן. ידוע לי (ידע כללי) שמומלץ להפריד בין לקיחת תוספי ברזל למוצרי חלב.

5. 400 יב"ל ליום מעלים בממוצע רק ב-4ng/ml בתוך 3 חודשים. כאמור, ראי בעיון את הכתוב במחשבון ויטמין D

6. לנשירת שיער יכולות תהיות סיבות רבות. לא ידועה השפעה ישירה של החוסר בויטמין D על נשירת שיער. אך תיתכן השפעה עקיפה.

גדי