מינון בקיץ בעקבות חסר ותופעות לוואי

אני בת 33 וביצעתי השבוע בדיקה ומתברר שרמת הוויטמין די אצלי היא 6.46 ng/ml. קניתי טיפות וויטמין די ואני מתלבטת לגבי המינון. צבע עורי כהה יחסית ואני מתכננת לנסות לשהות בשמש ולאכול יותר דגים כדי לייצר עוד ויטמין די, אבל רוב הזמן אני עובדת במקומות סגורים ועד היום די ברחתי מאור השמש ומרחתי כמעט תמיד קרם הגנה. אני רוצה להגיע לרמה אופטימלית והתחלתי ב-6 טיפות ליום. האם זה יותר מדי כיוון שמתחיל הקיץ? חוץ מזה הרגשתי בחילות כמה שעות לאחר נטילת הטיפות, האם זאת תופעת לוואי ידועה או שזה בגלל המינון הגבוה?
אם יש עוד פרטים שהחסרתי אשמח לפרט,
תודה רבה
ליאת

.

שלום לך,

כאשר את מתכננת חשיפה לשמש, דבר ראשון שצריך לעשות זה להתייעץ עם רופא עור כדי שייבחן את עורך כדי לוודא שאינך בסיכון מוגבר לסרטן עור. אם את רוצה להיחשף לשמש באופן קבוע כאורח חיים, בקרי אצל רופא העור באופן תקופתי, אחת לחצי שנה - שנה לפי המלצתו.

לגבי המינון, קראי בעיון את מחשבון ויטמין D. מינון של 2000 יב"ל ליום נחשב כמינון בטוח. במצב כה נמוך שאת נמצאית, אני מציע שתקחי מינון זה בשילוב עם חשיפה מבוקרת לשמש.

המינון שלקחת אינו נחשב למינון גבוה ואינו גורר תופעות לוואי. נסי לקחת את הויטמין עם הארוחה העיקרית של היום. בצורה זאת ספיגתו מקסימלית. הויטמין מופיע בטיפות מייצרנים שונים ובטעמים שונים. כמו כן, הוא נמכר גם בטבליות. נסי למצוא לך את המוצר הטוב והמתאים ביותר עבורך.

כדי לשמור על רמה תקינה של הויטמין, יש לצרוך אותו באופן קבוע ולבצע בדיקה תקופתית לצורך התאמות מינונים.

גדי