שלום, הפסקתי להחשף לשמש והתחלתי לקחת

ויטמין D במינון של 2000 יחידות..
הרמה כבר 40 ..

מאז שלא נחשף לשמש מרגיש בלי אנרגיות ועייף, ורק שנחשף לשמש מרגיש יותר טוב..

הויטמין D לא נותן את ההרגשה שהשמש נותנת..

באיזה שעות מומלץ להחשף לשמש כדי להרגיש יותר טוב? ולכמה זמן? ולא בשביל ויטמין D כי לוקח בטיפות..
פשוט הרופאים לא ממליצים להחשף..

תודה.

.

שלום לך,

לא ידוע לי על השעות בהן מומלץ להיחשף לשמש כדי (כדבריך) "להרגיש טוב יותר ולא בשביל ויטמין D"

גדי

השמש משחררת את

השמש משחררת את השרירים.. גורמת להרגשה טובה ..
יש לך מושג למה השמש עושה כ"כ טוב ? למרות שלא חסר ויטמין D מרגישים את ההבדל כשנחשפים וכשלא נחשפים..

בימים שיש חשיפה לשמש ההרגשה היא שונה..
למה זה? מה עושה השמש?

.

שלום לך,

קרא על מאמר על דיכאון חורף ופעילות ההורמונים הקשורים בו.

גדי

אם נמצאים באור

אם נמצאים באור אבל הקרניים של השמש לא על הגוף , זה לא עושה כלום..
מרגישים את ההבדל רק שנחשפים עם הגוף ..

גם האור של מנורה הכי חזק שיהיה, לא עושה כלום להרגשה.. רק שהקרניים של השמש על הגוף אז ההרגשה במשך היום תהיה יותר טובה...

וזה לא הויטמין D .. כשאין חשיפה לשמש אין אנרגיה בכלל.. זה לא האור, זה הקרניים על הגוף..

שלא נחשפים לשמש השרירים מתכווצים, אין כח , יש עייפות, הגוף כבד יותר..

שמתי לב ש10 דקות כולל חשיפת חזה(בלי חולצה) בבוקר, פותר את הבעיה ליום שלם..
ויום אחד,יומיים שכבר אין חשיפה , ההרגשה הלא טובה חוזרת..

זה כאילו חייבים שהשמש תהיה על הגוף ...

יש מצב שיש משקה או ויטמין מסויים שעושה את אותה הרגשה שהשמש עושה? ויטמין D ברמה גבוהה.. זה לא הבעיה פה..

יש לך מושג למה

יש לך מושג למה זה?

.

שלום לך,

לצערי איני מכיר את המנגנונים המשפעים על שיפור בהרגשה בעקבות חשיפה לשמש. מחקרים מראים שיש כנראה השפעה הסרוטונין ומלטונין (ראה במאמר שקישרתי על דיכאון חורף ) על מצב הרוח. אך המנגנון המדוייק אינו ידוע לי.

גדי