חוסר בויטמין D והאם יש קשר לאבחנה אפלה סינדרום

שלום
אני בת 29, לבקנית, כך שמטבע הדברים אני נחשפת לשמש עם מקדם הגנה ברמות גבוהות ואין ספיגת הויטמין בדרך זו. לפני כשנה התגלה חוסר ניכר בויטמין והומלץ טיפול של שש טיפות ביום. כיום- חלה עלייה, אך לא משמעותית. במקביל, יש לי ספאזם שם השרירים וכאבים במפרקים. האם זה קשור? ואם כן, האם זה הפיך לאחר השלמת החסר?
בנוסף, אני בשלבי אבחון שמסתמן כאפלה סינדרום.. יש קשר בין השניים?
רמת הסידן שלי טובה, עליי לקחת גם סידן?
תודה

.

שלום לך,

לפי  Hand or foot spasms: MedlinePlus Medical Encyclopedia  חוסר בויטמין D יכול להיות סיבה להתכווצויות. חוסר בויטמין D מתאפיין גם בכאבים שונים. בין השאר גם במפרקים (ראי כאן). איני מכיר סינדרום אפלה (איני רופא).

יש עדויות שתיקון רמת ויטמין D אצל מטופלים הוריד את עוצמת הכאבים. עם זאת, הבעיות שתיארת יכולות לנבוע ממקורות אחרים ולאו דווקא מחוסר בויטמין D.

בכל מקרה, את חייבת להשלים את החוסר ע"י העלאת המינון שאת לוקחת. את יכולה להיעזר במחשבון ויטמין D כדי להעריך את המינון שאת צריכה.

גדי